מקדם אתרים

SEOMANההגדרה הנפוצה של מקדם אתרים – זה האיש (או אישה) שמספק שירותי קידום אתרים בגוגל. מקדם אתרים נחשב למקצוע כמו כל מקצוע אחר בתחום השיווק באינטרנט, למרות שניתן לומר שמדובר בתפקיד ולא מקצוע. למה? כי מקדם אתרים בחברת תיירות זה תפקיד ולא מקצוע – התפקיד מתקיים גם ללא קשר להשכלתו המקצועית של המקדם, אלה תפקידו בחברה.

כך בוחרים מקדם אתרים

למי שמחפש "מקדם אתרים הכי טוב" צפוי להתאכזב, כי אין חיה כזו. מקדם אתרים מומלץ זה מקדם שיש לו ניסיון בקידום אתרים דומים או תחום פעילות כמו שלכם. יכול להיות שתקבלו המלצה למקדם אתרים מעולה ומוכר, אך תהיו בטוחים שגם לו יש מתחרים ולא כל ביטוי שהוא מקדם נמצא במקום ה-1 בגוגל.

מקדם אתרים מומלץ

לפני שתבחרו את איש ה-SEO שלכם, מומלץ לקיים פגישה בה תכירו אחד את השני – כך תוכלו להרגיש, אם זה האיש שאתם רוצים לעבוד איתו. כימיה זה דבר חשוב, גם כשמדובר בקידום אתרים. העבודה עם מקדם אתרים נמשכת לפחות שנה, לכן כדאי לעבוד עם מקדם שהתקשורת איתו טובה ועובדת היטב.

לאחר שווידאתם שזהו האיש שלכם, מומלץ להתעניין בניסיון המקצועי שלו, כמה זמן עוסק בקידום ומי הלקוחות שלו. תבקשו לקבל דוגמה לעבודתו – אתרים, מיקומים בגוגל, תוצאות אחרות שמעידות על עבודתו הנאמנה.

תספרו למקדם אתרים על העסק שלכם ומה אתם רוצים להשיג באמצעות קידום האתר שלכם. שימו לב במהלך השיחה, האם המקדם מבין היטב את העשיה שלכם. אל תתביישו, תשאלו שאלות – זה חשוב להמשך. בנוסף, שימו לב האם מראה התלהבות למה שאתם עושים, האם תחום הפעילות שלכם באמת מעניין אותו, מה יש לו להוסיף בנושא, האם עולים לו רעיונות, האם שואל שאלות ענייניות. מקדם אתרים אשר מבין ומזדהה עם העסק שלכם, הוא מקדם אתרים הכי טוב עבורכם – הקידום יתבצע עם רגש, תשוקה ורצון להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

מקדם אתרים פרילנסר או חברה?

אם אתם מתלבטים – זה סימן טוב, כי אתם נמצאים צעד אחד לפני קידום האתר שלכם. נשאר רק לבחור כיוון – עם מי עובדים. המחנה המשותף בין השניים הוא מדהים: בשני המקרים מי שהולך לקדם את האתר שלכם – זה מקדם אתרים. אם ניקח לדוגמה חברת קידום טובה שמצאתם ומקדם אתרים מומלץ שאתם שוקלים לעבוד איתו, התוצאה הסופית תהיה כנראה זהה (מקום 1 בגוגל) עם הבדלים באמצע הדרך:

  • מקדם אתרים פרילנסר נותן לכם יחס אישי, כי זה העסק שלו
  • מקדם אתרים בחברה חייב לקבל אישור לכל פעולה חריגה או שינוי אסטרטגי בקידום האתר שלכם
  • למקדם אתרים בחברה יש אילוצים, הגבלות וסדרי עדיפויות המשפיעים על אופן עבודותו והתקשורת בינכם
  • חברת קידום אתרים יכולה להחליט על החלפת המקדם במהלך תקופת השירות
  • מחיר קידום אתרים של פרילנסר עלול להיות גבוה יותר ממחיר של חברה

מחיר קידום אתרים – השוואת מחירים

מחיר קידום אתרים זה לא הנתון המרכזי לשיקול בבחירת מקדם אתרים. יש קידום שמתחיל ממחיר של 1000 שקל, יש קידום ב-5000 ש"ח, הכל בהתאם למה שאתם רוצים להשיג. לרוב, הצעות מחיר מגיעות עם הפרשים של כמה מאות שקלים בלבד. מקדם אתרים עצמאי בדרך כלל יהיה היקר יותר, בגלל היחס אישי ואיכות השירות שהוא מעוניין לספק. שימו לב, שכאשר אתם משווים הצעות מחיר, אתם לא משווים "הצעות מחיר לקידום אתר" אלה הצעות מחיר זהות, עם אותם יעדים מוגדרים (בערך). כך תדעו לעשות השוואת מחירים הוגנת ונכונה. בהצלחה!