פרסום עסק

פרסום עסק הוא תחום רחב וכולל בתוכו מגוון של אפשרויות.

כאשר בעל עסק מעוניין בפרסום העסק שלו הוא עשוי למצוא את עצמו עומד חסר אונים מול המבחר הקיים בשוק:
רוב בעלי העסקים מבינים בניהול עסק, בגלגול מחזורי כספים, בניהול עובדים וכדומה, אבל לאו דווקא בשיווק או פרסום עסק.

בדומה לניהול העסק, פרסום עסק הוא עניין רציני ודורש השקעה כספית ומחשבה מעמיקה.

פרסום עסק – הזדמנות לבדק בית

בעלי עסקים המעוניינים בפרסום העסק שלהם יכולים לפנות מיד לעסקת פרסום באחת המדיות ולהתחיל לפרסם, אך פרסום עסק הוא גם הזדמנות מצוינת לבדוק ולשפר דברים, לתכנן ולחדד מסרים.

לכן ראשית מומלץ לפנות דווקא פנימה – אל תוך העסק. זאת על מנת לעשות תהליך פנימי של "בדק בית" לקראת פרסום העסק ולחזק תחומים חלשים, זאת על מנת שהפרסום יהיה באמת מוצלח.

בין השאר רצוי להתמקד בשאלות כגון:

  • במה שונה ומיוחד העסק הזה מעסקים דומים באותו תחום?
  • מהן החוזקות עליהן רוצים לשים דגש בפרסום העסק?
  • האם להתמקד בפרסום של מוצר אחד, במספר מוצרים או שמא בעסק עצמו?
  • מהן התוצאות אליהן מקוום להגיע בעזרת פרסום העסק?

גם להצלחה של פרסום עסק צריך להתכונן

שוק הפרסום "רותח". הצרכנים מחפשים כל הזמן חידושים, האופנות משתנות לעיתים קרובות.

זה אולי יישמע מוזר, אבל קמפיין מוצלח של פרסום  עסק זה לא מספיק, העסק חייב להיות מוכן ומסוגל להכיל את ההצלחה.

לדוגמה עסק שמעוניין לפרסם את המוצרים שלו ולהרחיב את ההזמנות למוצרים דרך האינטרנט, יהיה חייב לחזק את תחום שירות הלקוחות כדי לתת מענה מותאם, וגם לוודא שהוא מחזיק מספיק מוצרים במלאי.

כדאי מאוד להתכונן מראש ולמנוע מצב בו הצרכנים לא יהיו מרוצים: מספיקות כמה ביקורות שליליות ברשתות החברתיות וגם הקמפיין המעולה ביותר לפרסום עסק לא יעזור.

איפה הכי כדאי לפרסם?

התשובה לשאלה איפה הכי כדאי לפרסם עסק היא חלק מתהליך הבדיקה הפנימית.

מומלץ לקחת בחשבון את:

  • גודל העסק
  • קהל היעד
  • אופן החשיפה הרצוי
  • מטרת הפרסום
  • גודל תקציב הפרסום

ניתן לומר די בוודאות שהעתיד נמצא במדיה הדיגיטלית לסוגיה: פרסום באינטרנט, ברשתות החברתיות בסלולר וכדומה, לכן זה הכיוון שמומלץ לפרסום עסק.

פרסום עסק בדיגיטל

עבור פרסום עסק במדיה הדיגיטלית מומלץ לפנות לאנשים או לחברות מקצועיות שזוהי ההתמחות שלהם. ההיצע בשוק גדול מאוד והמחירים בהתאם – החל מסכום חודשי נמוך של כמה עשרות שקלים בודדים ועד אלפי שקלים, עבור כל אחד מהבאים:

  • פרסום ותחזוקה שוטפת בפייסבוק וברשתות החברתיות
  • הקמת אתר אינטרנט והכנסת מידע
  • קידום אתרים מקצועי
  • קמפיין מודעות ממומן
  • דפי נחיתה לעסק

ויש עוד אפשרויות רבות של פרסום עסק במדיה הדיגיטלית. אז מה כדאי לבחור?

פרסום עסק – באיזה מדיה דיגיטלית כדאי לפרסם?

איך מוצאים בדיוק את מה שמתאים לפרסום העסק שלכם?

לאחר שבדקתם היטב מהם הצרכים שלכם, הסנן הגדול והראשוני הוא כמובן התקציב –

  • כמה אתם מוכנים ויכולים להשקיע בפרסום העסק?
  • באיזה סכום מינימלי תוכלו לראות תוצאות עבורכם?

בנוסף, אין כמו ניסיון של אחרים: בדקו מה עשו עסקים דומים באזור שלכם, ובעיקר האם זה מצליח להם.

לשם פרסום עסק מומלץ לפנות אך ורק לאנשים מקצועיים עם ניסיון מוכח, וכמו תמיד- ודאו שיש לכם אמון אישי בהם. פרסום דיגיטלי או לא – אין עדיין תחליף הולם ל"תחושת בטן".

בפרסום עסק ניתן תמיד להתחיל עם תשלום חודשי קטן ואם זה מספיק מצליח – לגדול הלאה.