שיווק שותפים

שיווק שותפים זו שיטה לקידום מכירות באינטרנט, שיטה שהופכת להיות אטרקטיבית ונפוצה יותר ויותר. הסיבה העיקרית לפופולריות של שיווק שותפים טומנת בחובתה את האופציה המפתה – להרוויח כסף תמורת צבירה פסיבית (כביכול) של קהל עוקבים גדול באתר או ברשת החברתית.
שיווק שותפים affiliate marketing

  • מה זה בדיוק שיווק שותפים ואיך זה בדיוק עובד?
  • מהי תוכנית שותפים?
  • מהם היתרונות והחסרונות של שיטה זו?
  • האם ניתן להרוויח הרבה כסף משיווק שותפים?

אם אתם נחשבים ל"אושיות אינטרנט" או מתכננים להיות כאלו, ורוצים גם להרוויח מזה כסף, מוזמנים.

מה זה בדיוק שיווק שותפים?

שיווק שותפים, או באנגלית – Affiliate Marketing כולל את המשתתפים הבאים:

  • מוצר או שרות המיועדים למכירה
  • בעלים ו/או מפרסמים של המוצר או השרות, המעוניינים למכור אותו
  • משווק – שותף שמקבל עמלה על כל לקוח שמגיע למוצר דרך הקישור שלו וקונה את המוצר

לכאורה זו סיטואציה רגילה למדי של מכירת מוצר, אך מה שמייחד את שיטת שיווק השותפים זה – המשווק שמצטרף למכירה עם הקהל "שלו". המשווק אמור לעודד בשיטות שונות את הקהל שעוקב אחריו באתר או בדף פייסבוק או בבלוג וכדומה, להקליק על הקישור שלו. לחיצה על הקישור תוביל את הלקוח הפוטנציאלי לאתר לרכישת מוצר או להשארת פרטים.

לא תמיד צריכה להתבצע רכישה בפועל – בחלק מהמקרים עמלה תשולם למוכר תמורת כל לקוח שיקליק על הקישור.

המוכר שמביא את הקהל שלו, אינו צריך "להתאמץ" כביכול על מנת למכור, אלא "רק לקשר" בין הקהל הקיים למוצר או לשרות כלשהו.

האם שיווק שותפים הוא אכן שיטת הכנסה פסיבית?

כן ולא.
אם אתם רוצים להרוויח היטב משיווק שותפים, עליכם לקחת בחשבון שמדובר בהשקעה ארוכת טווח שיש לבנות בחוכמה. זה עשוי לקחת זמן עד שתרוויחו כסף.

שיווק שותפים מקצועי דורש מהמשווק נוכחות אינטרנטית אמינה ויציבה לאורך זמן, כלומר עליו לספק לקהל שלו ערך איכותי, לאורך זמן.

בנוסף לכך על מנת ששיווק שותפים יצליח, על המשווק להכיר היטב את הקהל שלו ו"לחבר לו" את המוצר המתאים.

מומלץ לחקור וללמוד על שיווק שותפים לפני שאתם נכנסים לתחום. זה יקטין את הסיכוי לטעויות ויאפשר לכם תיאום ציפיות ריאלי לגבי רווחים עתידיים.

תוכניות שותפים

לשם הפעלת שיווק שותפים, החברות מפעילות תוכניות שותפים. לכל תוכנית שותפים כזאת יש תנאים משל עצמה, כאשר מפעיל החנות (מוצר או שירות) קובע את תנאי התוכנית.

לפני ההרשמה לתוכנית שותפים, תמיד כדאי לבדוק את תנאי התוכנית. המידע יעזור לכם להתמקד ולהבין מה עליכם לעשות כדי להצליח יותר בתוכנית.

למה כדאי לשים לב

גובה העמלה – מה אחוז העמלה שישלמו לכם על מכירה. האם שווה את המאמץ.

תוקף הקוקיז (cookies duration) – כמה זמן המערכת של תוכנית שותפים תזכור את הגולש שתפנו לחנות (יום, שבוע, חודש, 3 חודשים)

מודל הקליקים (click model) – מי השותף שזוכה בעמלת המכירה: זה ששלח את הקונה בפעם הראשונה או זה שהפנה אחרון קונה שביצע רכישה?

תנאי תשלום – איך ומתי משלמים לכם

מנהל תוכנית שותפים – חייבים לוודא שיש מי שמנהל את התוכנית ויכול לסייע לכם בעת הצורך, בנושאים כמו: חומר פרסומי, תנאי התוכנית, תשלומים ופתרון בעיות טכניות. איך בודקים? שולחים פניה במייל באתר ובודקים אם יש מענה. ההמלצה היא – להתרחק מתוכניות שותפים שאין בהן מענה ותמיכה טכנית. למעשה, זאת הסעיף החשוב ביותר בין כל הנ"ל.

הכירו את המוצר ואת הקהל

כדאי להבין ולהכיר את המוצר. אפשר פשוט לרכוש אותו או לפחות להתנסות בו.
כך תוכלו להמליץ עליו ולזהות את הניואנסים.

ההתנסות במוצר תאפשר לכם לאפיין את החוזקות ואת החולשות שלו, ובכך גם להגדיר את הקהל המתאים ביותר עבור המוצר.

שיווק שותפים מוצלח מתבסס על היסודות הבאים:

  • הכרת המוצר שאתם משווקים
  • הכרת קהל היעד לו אתם משווקים
  • תוכנית שותפים עם תמיכה ומענה לכל הצרכים השיווקיים שלכם
  • ההתמדה והיצירתיות שלכם

דוגמה של שיווק שותפים המתבסס על בלוג

בעל בלוג לבישול (בלוגר) מעוניין להיכנס לשיווק שותפים.

אלו נתוני הבסיס של הבלוג:

  • לבלוג יש קהל קוראים – כלומר יש חשיפה לתכנים
  • לפי התגובות, הקהל מתעניין ומרוצה מהבלוג

נראה שלבלוג יש קהל יעד ממוקד ועליו רק לדייק את המוצר שהוא מציע. סביר להניח שאם הוא יספר בין המתכונים על נפלאותיו של גדג'ט חדש לבישול או ימליץ על סדנת בישול מעניינת, מסעדה טובה וכדומה, זה ייפול על אזנים קשובות ומתעניינות.

ככל שהבלוגר יכיר טוב יותר את הקהל שלו וידע להתאים להם את המוצר, כך הוא יוכל להצליח יותר בשיווק שותפים ובמכירות.

שיווק שותפים באמצעות בלוג זו רק דוגמה אחת מני רבות: פרסום סרטוני reviews ביוטיוב, אינסטגרם, דף פייסבוק פעיל ועוד, מהווים פוטנציאל אדיר לשיווק שותפים מוצלח. נותר רק להתאים היטב את המוצר לקהל.

מומלץ למשווק להשקיע מחשבה ויצירתיות באופן, בו הוא משלב את הפרסום וגם לספק מידע בעל ערך לגולשים.

יתרונות של שיווק שותפים

שיווק שותפים עונה על הצורך ליצור הכנסה – פסיבית או אקטיבית, כתוצאה מחשיפה גבוהה באינטרנט על שלל מקורותיו. זוהי שיטת שיווק חוקית ובעלת פוטנציאל הצלחה גבוה.

יתרונות שיווק שותפים עבור הבעלים של המוצר או השירות 

  • חשיפה לקהל יעד בעל פילוח מדויק יחסית
  • הגדלת חשיפה ללא השקעה בפרסום
  • תשלום רק על תוצאות בפועל

יתרונות שיווק שותפים למשווק

  • ניתן להצטרף בקלות
  • המכירה נעשית עבור גורם שלישי – אין עלויות של אחסון, ייצור וכדומה
  • ללא מעורבות טכנולוגית (אתר מכירת, סליקת אשראי)
  • ללא מעורבות בשירות לקוחות, משלוחים, החזרות
  • פוטנציאל הרווח גבוה (בדרך כלל בלתי מוגבל)
  • ככל שהתחום של המשווק רחב יותר, כך ניתן להגדיל את מספר המוצרים למכירה

חולשות וכשלים אפשריים בשיווק שותפים

באופן כללי ניתן לומר שאם פועלים בזהירות ובחוכמה ולומדים ובודקים כל שלב בדרך, שיטת שיווק שותפים עשויה להשתלם ובגדול.

להלן נקודות חולשה ו"באגים" אפשריים בשיטה:

  • כל אחד יכול להצטרף לשיווק שותפים אך הצלחה כלכלית דורשת סבלנות, השקעה ולמידה. זכרו – זה יכול לקחת זמן עד שרואים רווחים.
  • חשוב! למדו היטב את המוצר "שלכם" – עבור שיווק שותפים מוצלח נדרש חיבור אמיתי שלכם למוצר. התנסו בו בעצמכם ותנו גם לחברים להתנסות. על מנת למנוע מבוכה, בדקו שאתם באמת מאמינים במוצר ויכולים להמליץ עליו בפה מלא.
  • בדקו היטב את הפלטפורמה עליה מופעלת השותפות. מענה מהיר, תמיכה טכנית, סיוע בשיווק, פתרון בעיות – כל זה חייב להיות נגיש. השארתם הודעה ולא חזרו אליכם תוך כמה ימים? אתם מרגישים שהסיוע לא מקצועי? זהו תמרור "עצור" עבורכם.
  • בדקו לעומק את המענה שניתן לכל בעיה שעשויה להתעורר עם המוצר: קישור "שבור", תקלות במוצר, זמני אספקה בעייתיים, טלפון להתקשרות, תקנון החזרות. אמנם אתם רק המקשרים אבל אנשים שעוברים מהאתר שלכם למוצר, "מחזיקים אתכם" כאחראים במידה רבה לשביעות רצונם מהשירות ומהמוצר.

המטרה שלכם היא להרוויח כסף ולצמוח. הבטיחו ככל הניתן את שביעות רצונו של הקהל שלכם בכל שלב. זה ישתלם גם עבורכם.

שיווק שותפים – זירת המסחר של המחר היום!

שיווק שותפים זה השם החם במכירות ברשת. הנושא מעלה קונוטציה של "כסף קל" ומיידי, אך זה רחוק מהמציאות. שיווק שותפים מאפשר לעשות כסף מידע ומפופולריות באינטרנט, אבל כולל כמה תחנות חשובות בדרך, ומחייב סבלנות.

שיווק שותפים מוצלח מובנה במידה רבה על יכולות ההנהגה של המשווק, לכן אם יש לכם קהל גדול ברשת ואתם תוהים: "האם אוכל להרוויח כסף משיווק שותפים?" , התשובה היא – כן!

תבדקו איזה סוג של "מנהיגי רשת" אתם:

  • מכירים היטב את הקהל שלכם ויודעים מה הוא אוהב (ומה לא)?
  • מקצועיים ומקפידים לתת ערך מוסף?
  • אחראיים ואמינים?
  • בודקים היטב כל פרט של מוצר הנקשר בשמכם?

וזכרו: It’s all about people – בסופו של דבר הכל זה אנשים.