הגבלת חידוש דרכון ישראלי

מונעים ממך את חידוש הדרכון הישראלי? יש מה לעשות. מה קורה אם פג תוקפו של הדרכון הישראלי שלך ועומד נגדו צו המעכב את חידושו ובנוסף לכך, אתה גם מתגורר בחו"ל?

להוצאת צו הגבלת חידוש דרכון יכולות להיות מספר סיבות:

  • חוב על תשלום מזונות
  • חוב להוצאה לפועל
  • חוב או מספר חובות לבעלי חוב שונים

כל הסיבות הנ"ל תקפות רק כאשר החייב נחשב לבעל יכולת לשלם את חובו, אך משתמט מהתשלום מסיבות שונות. לכן מוציאים נגדו צו שאינו מאפשר חידוש דרכון ישראלי.

חייב כסף? לא תוכל לטוס

צו סירוב לחידוש דרכון ישראלי בשל חובות כספיים הוא סנקציה קשה.

למרות זאת, ההוצאה לפועל מאשרת בדרך כלל את רוב הבקשות שלא לחדש דרכון ישראלי של חייבים. הבקשות מוגשות בדרך כלל מטעם בעלי החוב- אלו המנסים לגבות אותו. זאת בשל החשש שהחייבים עלולים לעזוב את הארץ ולהיעלם – מה שעשוי להפוך את החוב לאבוד.

מתי נדרש לחדש דרכון ישראלי?

על פי החוק בישראל כל כניסה ויציאה מגבולות המדינה חייבת בהצגת דרכון בתוקף, או מסמך שווה ערך. אזרחים ישראלים נדרשים להציג דרכון ישראלי בתוקף.

חידוש דרכון ישראלי נדרש במספר מקרים:

  • אובדן או גניבה של הדרכון
  • מועד התפוגה של הדרכון קטן מחצי שנה
  • הדרכון קרוע או בלוי (אפילו קצת)
  • קיים חוסר התאמה בין כיתוב השמות בעברית ובאנגלית
  • חסרות חותמות בדרכון

מעכבים לי את חידוש הדרכון, מה עושים?

על מנת לבטל את הצו המעכב את חידוש הדרכון הישראלי יש צורך לשלם את החוב או להגיע להסדר של פריסת תשלומים מול ההוצאה לפועל. במקרה של חובות למספר נושים רצוי לבצע איחוד תיקים בהוצאה לפועל: החייב צריך לפנות לכל נושה על מנת להגיע איתו להסדר.

הבקשה לאחד את התיקים בהוצאה לפועל נועדה על מנת לבצע פריסת תשלומים, שהחייב יוכל לעמוד בה וכך לפתור את עניין החוב או החובות.

צו הגבלת חידוש דרכון ישראלי כנגד אזרח המתגורר בחו"ל

צו המעכב חידוש של דרכון של ישראלי המתגורר בחו"ל הוא מורכב יותר. בשל העדרו מהארץ, התהליך הופך להיות מסובך יותר עבור החייב בהגעת הסדר תשלומים מול ההוצאה לפועל. כך גם כאשר המדובר במספר חובות פתוחים שמעוניינים לאחד.

חייב שמתגורר בחו"ל נמצא במלכוד: הוא לא יוכל להגיע לאיחוד תיקים כל עוד הוא שוהה בחו"ל, ומצד שני אם יגיע לארץ – לא יוכל לחדש את הדרכון כדי לצאת בחזרה.

ביטול צו עיכוב חידוש דרכון הינו תהליך ארוך אבל אפשרי

צו עיכוב חידוש דרכון גורם לעוגמת נפש ולעיכובים בלתי צפויים בתוכניות החייבים. אם אתה אזרח ישראלי ועומד נגדך צו המעכב את חידוש הדרכון שלך, אתה ניצב מול תהליך בירוקרטי ארוך, שיכול להיות מייגע ומתסכל. אם אתה אזרח ישראלי המתגורר בחו"ל – התהליך אף מורכב יותר.

הוצאה לפועל מחויבת לשלוח לחייבים התראה כאשר מתעוררת בעיה בתשלום החובות. כדי לא להיות מופתעים בעת חידוש דרכון בחו"ל, כדאי מאוד להתחיל לטפל בבעיה מיד כאשר מגיעה ההתראה.

על מנת להגדיל מאוד את סיכויי ההצלחה ולקצר ככל הניתן על התהליך להסרת צו העיכוב על חידוש הדרכון הישראלי, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום. יש לוודא שעורך הדין מכיר לעומק את אופן ההתנהלות מול ההוצאה לפועל ומסוגל לייצג היטב את הלקוח ו"לתפור" לו את ההסדר המתאים עבורו. כל זאת במטרה להגיע לחידוש הנכסף של הדרכון הישראלי.